Vandaag zomaar uit het niets, zonder overleg ligt de uitschrijving van onze zoon van het CLV op de deurmat!
VOLLEDIG SCHOOLVRIJ!
Bedankt Christelijk Lyceum Veenendaal! 
Eindelijk weg daar! Geen vergiftiging meer, want men, wat een beleid!
Dat communiceren moeilijk blijft voor deze school is ook hiermee weer bevestigd.
Ze trekken mij niet mee omlaag in hun boze gedrag, want oh, wat hebben zij foute dingen gedaan!
Situatie:
– Een kind van 12 jaar dat half oktober aangeeft onwel te worden en hoofdpijn krijgt van het dragen van een mondkapje. (dat wisten we van de vakantie in Spanje 2 maanden daarvoor).
– Aangevraagde gesprekken weigeren zonder reden waardoor we niet tot een oplossing kunnen komen.
– Een geldige medische verklaring weigeren te accepteren!

– Het kind van 16 oktober 2020 tot 10 maart 2021 online les toelaten, maar geen toegang tot school geven.
Van 10 maart 2021 tot vandaag (24 April 2021) ook geen online les toestaan. Geen toetsen.
(wettelijk mag dit maximaal 5 schooldagen zijn. Dit zijn nu 33 schooldagen. Foei CLV!) Dit zijn dus best grove fouten.
Vrienden vertelden me aangifte te doen of een advocaat in te schakelen. Ik heb het overwogen, maar ik wil niet door deze school naar beneden getrokken worden in hun negatieve energie. Ze, en vooral de coördinatrice 1e jaars, mogen me op hun blote knieën danken dat ik niets onderneem.
Wat deed het CLV:

Aan mijn kind gezeten om te zien of hij geen telefoon bij zich had. (betasten/fouilleren)

Aan een kind vertellen te liegen tegen zijn ouders (“David, kunnen wij afspreken dat jij hier je mondkapje opdoet en jij thuis tegen je moeder zegt dat je ‘m niet opgehad hebt? ”

)

Zo arrogant zijn om te zeggen dat hun schoolregels boven die van de wet staan.


8 Maanden lang roepen dat de medische verklaring van een onafhankelijke arts niet rechtsgeldig is en van de eigen arts moet zijn (dit moet juist van een onafhankelijke arts zijn, mag niet van je eigen arts zijn).


Insinuaties uiten door te zeggen dat ik opnames van online lessen op social media plaats. (huh? Bewijs het. Dat heb ik nog nooit gedaan. Waarom zou ik? De docenten zijn prima. Ik weet dat er zelfs een aantal het ook niet met het beleid eens is).

Mij verbieden contact te hebben met iedereen die aan het
#CLV verbonden is (dat kunnen ze roepen, maar dit moet een civiele rechter beslissen dus dat maak ik zelf wel uit. Hier heb ik uiteraard geen gehoor aan gegeven en mensen gesproken, sommigen kwamen naar mij toe!).

Mij aanmelden bij Veilig Thuis! Ik zou mijn kind ‘hersenspoelen’

(ja, lastig hè, als een moeder opkomt voor het welzijn en de gezondheid van haar kind). Deze 3 ‘beleidsmakers’

weten niet hoe ze hiermee moeten omgaan, kennen alleen de emotie boosheid en proberen MIJ te pakken. Ze gaan aan het belang van het kind voorbij, want HIJ is de dupe. Hij heeft geen les gekregen op basis van…?
Overigens nooit iets van VT gehoord, maar ik ontvang ze met alle liefde thuis hoor!

De wijkagent naar mijn huis sturen omdat ze boos zijn op mij. Mij over de rug van mijn zoon probeerden te pakken. (Ik heb de wijkagenten aan de deur de situatie uitgelegd en ze dropen af)


De schoolarts laten vertellen dat David een mondkapje op kan terwijl zij niet eens weet wie David is!


De docenten instrueren om David te negeren wanneer hij vragen o.i.d. heeft.

Waar het op neerkomt
– In 8 maanden hebben zij nooit gebeld of gemaild om te vragen hoe het met hun leerling ging.
– Het leek meer op een gevecht van school tegen mij over Davids rug.
– Er lopen een paar hele gefrustreerde en boze beleidsmakers op die school waar geen gesprek mee te voeren is, want ze blijven hun stigmatiserende uitspraken als een mantra herhalen.

Wat heb ik hiervan geleerd
– Bij mijn gevoel te blijven, hoe moeilijk soms ook om niet mee te gaan in hun boosheid.
– Door onderzoek te doen kom je bij de waarheid, maar er bestaan mensen die bewust kiezen hier blind voor te zijn.
– Volhouden aan de waarheid en geloof houden in het goede, beloont uiteindelijk.
– Dat er mensen in het onderwijs werkzaam zijn die er voor andere redenen werken. Dat zij ‘vergeten’ kinderen te begeleiden naar zelfstandigheid en hen niet leren om uit te zoeken of iets wel oké is of niet.
– Dat ik enorm op mijn vader lijk!

. Hij kan ook niet tegen leugens en hij komt ook altijd op voor onrechtvaardigheid.
– Dat je met boosheid je ontwikkeling tegenwerkt, je niet verder komt en je omlaag trekt.
– DAT LIEFDE ALTIJD WINT!
Ik praat in de ik-vorm, maar het betreft mijn gezin.