Beste Alfred erfgenamen,
Net als je denkt dat het niet ranziger kan, en dat is bijna een onmogelijkheid met een clown als Hugo aan het roer, komt onze nationale alcoholdealer Heineken met een – dat moet gezegd – wederom spraakmakende reclame.
Volgens jullie onvolprezen reclameteam – je weet wel die golden boys and girls die ons in het verleden ware pareltjes gebracht hebben, voor het aan de man brengen van alcohol – behoort de nacht tot de gevaccineerde, en moeten wij ons allemaal als zombie-achtige the Living Death figuranten, scharen bij de nieuwe creatures of the Night.
Ik begrijp natuurlijk echt wel de achterliggende gedachte van deze vaccinatiepropaganda, die jullie merk nu als half verteerde kots uitbraakt op alle mogelijke kanalen……… als er weer gefeest mag worden, wordt er uiteraard weer meer geconsumeerd van dat pisbakkenwater dat jullie bier noemen, waarmee duidelijk bewezen wordt dat geld nog altijd leidend is boven principes.
Wat ik echter niet geheel begrijp, maar dat zal wel aan mij liggen, is dat jullie je als gezondheid-verpestende-alcodealer ineens geroepen voelen om het medisch geweten van de wereld te zijn. Het is net of ik Pablo Escobar hoor vertellen dat je toch echt je bordje groente moet leegeten.
Het tegenstrijdige van jullie nieuwste propaganda…… eeeeuh reclamecampagne is uiteraard het feit dat jullie hiermee de verkoop van dat pisbakkenwater weer een boost willen geven, maar uiteindelijk zal blijken dat deze de verkoop als een corona-injectie de nek om zal draaien……… waardoor het eindelijk een ‘concurrent’ gelukt is jullie uit de mondiale markt te drukken ( ik weet het is ff een doordenkertje, but you’ll figure it out).
Wars als de ouwe Alfred was van opgelegde druk of sociale chantage zal hij zich omdraaien in zijn graf, en zich terecht afvragen of, gezien deze campagne, drinken onder werktijd tegenwoordig de standaard is bij zijn voormalig mondiale juweeltje.
Tekst: Michel Mulder